Navrat na hlavni stranu

S kapickou usili, Oscara jsme zvolili
Jednoduchou uvahou, ze nescetne domacnosti hospodari s penezi lepe nez zvolene vlady, jsme se v klubu Cicero uradili, ze vybereme z nominovanych filmu Oscara drive a lepe nez cela slavna filmova Akademie.
Hned po vyhlaseni kandidatu na nejlepsi film roku 2011 jsme si jmenovane filmy opatrili, shledli a ocenili, a na vcerejsi schuzce clenstva klubu jsme vyhlasili naseho mini-Oscara.
Hlasovani organizoval Mervyn a vyslovil tato obecna pravidla pro hodnoceni mimoradneho filmu: "Za prve, film musi byt zabavny, protoze nikdo nechodi do kina za trest, ale za zabavou. Za druhe, film musi divaka poucit a rozsirit jeho obzor, protoze divaci jsou od natury zvedavi a zkoumavi. A do tretice, film musi cloveka povzbudit a potesit, ze zivot ma smysl a vychodisko z kazde prozlukle situace." Shodli jsme se bez dlouhe sarvatky, ze vynikajici film musi shrnovat pobaveni, pouceni a povzbuzeni.
Tyden po zadani oscarovske souteze jsme se sesli v kavarne Book&Beans, Mervyn sesbiral od kazdeho clena klubu listek s nazvem nejlepsiho filmu, spocital navrhy a vyslovil vysledek naseho hlasovani o nejlepsi film roku 2011: "Hlasy dostaly jen dva filmy z nominovanych, a to rovnym dilem Spielberguv film War Horse (Valecny kun) a film Midnight in Paris (Pulnoc v Parizi) od Woody Allena." Kolem stolu zasumelo spokojene vzruseni, ze se clenstvo klubu v prvnim kole shodlo na vyberu dvou nejlepsich, coz byl slibny pokrok na klikate cesticce k nejlepsimu z nejlepsich filmu roku 2011, a zaroven se vytvorila bojova linie, ze ktere vyplyne nas finalista na Oscara.
Mervyn navrhl, aby allenovci, kteri prosazuji na Oscara Midnight in Paris, vyslovili zduvodneni: Peter Bernier rekl, ze Midnight je film jednoduchy a krasny a hlavni myslenka, ze nikdo neni spokojeny s dobou, ve ktere zije a pral by si zit v jine dobe, ho okouzlila od pocatku do konce; Eva rekla, ze petiminutova exkurze po Parizi presvedcive navodila atmosferu pro hledani nejhezciho mesta na svete a Jim dodal, ze film je ozdobeny nadhernou hudbou.
Gerry Labelle rekl na obhajobu filmu War Horse, ze Spielberguv film o hororech prvni svetove valky mu pripada unikatni v tom, ze valecne utrpeni hrebce vtazeneho do valecneho silenstvi ho dojalo skoro vice nez utrpeni vojaku v zakopech; Mervyn se pridal, ze osud kone chovaneho od hribete a pak zaprazeneho do delove lafety vlecene na pahorek k palbe do lidi ho dojal k slzam a dodal, ze je presvedcen, ze zadne oko v kine nezustalo suche.
Nebylo treba rozebirat detaily techto dvou skvostnych filmu, a Peter Bernier prvni ustoupil z pozice Midnight in Paris a rekl, ze pripousti, ze War Horse ma vetsi vahu pro divaky na celem svete, ze valka je hnusny podnik, a ze meni svuj hlas ve prospech filmu War Horse a jeho rozvazne stanovisko, ze proti valce se musi bojovat bez ustani a lide se musi probudit z drimot, protoze nebezpeci valky je konstantni.
Eva rekla, ze ta scena ve filmu War Horse, kdyz splaseny kun je zapleteny do ostnatych dratu mezi nepratelskymi zakopy je fenomenalni; popsala jak se britsky farmar plizi k spoutanemu koni a tak se potka s farmarem germanskym a spolu chteji osvobodit kone z dratenych pout a potrebuji nuzky na strihani dratu, a Nemec zavola ke svym zakopum: "Hodte mi nuzky na drat!" a patero nuzek zasvisti vzduchem, protoze osvobozovani kone probiha pred ocima stovek prihlizejicich nepratel spratelenych nad sklicujicim osudem spoutaneho kone...
Shodli jsme se, ze prestoze Midnight in Paris je mimoradne krasny a chytry film, ze Oscar patri Spielbergovi a jeho Valecnemu koni, a ze je to film roku i dekady.
A rozesli jsme se s dobrym pocitem, ze jsme rozhodli, a ze Akademie za mesic rozhodne stejne jako clenove klubu Cicero.
Preji hezke divani a veselou mysl!
Rosta Firla - Sudbury
***---

 

Navrat na hlavni stranu